مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 ساعت 03:002020-05-05پزشكي

مردم حتی المقدور از مصرف سبزی های محلی پرهیز کنند


سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: راه های جلوگیری از سرایت انگل فاسیولا به افراد جامعه، خودداری مردم از مصرف خام سبزی های محلی همچون چوچاق و خالی واش و.

- ایسنا/گیلان سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: راه های جلوگیری از سرایت انگل فاسیولا به افراد جامعه، خودداری مردم از مصرف خام سبزی های محلی همچون چوچاق و خالی واش و.

است.

آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، از ابتلا شدن 13 گیلانی به انگل فاسیولا خبر داد و اظهار کرد: فاسیولا بیماری انگلی و غیر واگیر است و از طریق سبزیجات محلی، منتقل می شود.

وی تصریح کرد: راه های جلوگیری از سرایت انگل فاسیولا به افراد جامعه، خودداری مردم از مصرف خام سبزی های محلی همچون چوچاق و خالی واش و.

است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نشانه های ابتلا به فاسیولا را شامل درگیر کردن کبد، ایجاد خارش، تب، اسهال و .

عنوان و تصریح کرد: این بیماری از اواخر اردیبهشت تا پایان خرداد و از مهرماه تا آبان ماه معمولا شایع است و ضرورت دارد تا مردم به توصیه ها توجه کنند.

حیدرزاده وی با بیان اینکه این بیماری با شستشو از بین نمی رود یادآور شد: توصیه می شود سبزی های محلی و فرآورده های آن قبل از مصرف در فریزر با دمای 20- درجه تا سه روز نگه داری و سپس مصرف شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم حتی المقدور از مصرف سبزی های محلی پرهیز کنند

مردم حتی المقدور از مصرف سبزی های محلی پرهیز کنند